srijeda, 21. studenoga 2012.

POVJERENJE


A- R A+

Povjerenje i granice

Jednom kada ste u vezi ili gradite odnos s dečkom/curom koji vam se sviđaju, pitanja povjerenja u odnosu na vaše vlastite, ali i tuđe granice, postaju jako važna. U izgradnji povjerenja vrlo je važan razgovor. Neki puta razgovor i nije tako jednostavan, pogotovo ako uključuje razgovor o seksu. Dečki se boje započeti razgovor o toj temi jer misle da cura onda može pomisliti svašta, npr. zašto nju on baš sada to pita i što želi? Želi li samo to od nje? Umjesto da razbijate glavu tražeći odgovor ili konzultirajući se s prijateljima/prijateljicama, jedini način na koji možete saznati je da provjerite s dotičnim dečkom ili djevojkom.
Povjerenje nije nešto što se javlja samo od sebe, ono se gradi tokom vremena kroz iskrene razgovore, međusobnu podršku i razumijevanje, brigu o drugome. Treba proći neko vrijeme da se međusobno upoznate i da možete iskreno razgovarati o vlastitim željama i strahovima. Ovo nije jednostavno niti odraslima, ali vrijedi pokušati!
Granice su vezane uz ono što dopuštamo drugima, a tiču se nas i našeg tijela. To znači da znamo reći što želimo i hoćemo, ali isto tako dati do znanja drugima i ono što ne želimo i na što ne pristajemo. Granice više zabrinjavaju cure pa one više razmišljaju o njima. Npr. djevojke često pod utjecajem ljubavi i u strahu da ne razočaraju dečka pristaju na seks jer joj je on već počeo skidati majicu i otkopčavati grudnjak, i što sad?
Ako nismo spremne/spremni za seks onda to treba jasno verbalno izreći. Ovo ne vrijedi samo za seks, vrijedi i za sve ostale aspekte odnosa s drugom osobom - jer ako vam netko nešto radi protiv vaše volje ili ako se ne osjećate ugodno s obzirom na to što vam druga osoba radi, onda to nije ljubav nego NASILJE!

Povjerenje u vezi

Ljubomora navede psihički zdravu osobu na svakakve nepromišljene odluke. Jedna od najčešćih i najgorih odluka je kontroliranje voljene osobe. Sve počinje čitanjem sms poruka, provjeravanjem telefonskih poziva, stalna pitanja gdje je i s kim je, kada se vratila kući, a na kraju može dovesti i do praćenja ili "špijuniranja". Takve su stvari krajnje neoprostive i definitivan su znak manjka samopouzdanja, i usuđujemo se reći da kontroliranje ovog tipa nije karakteristika psihički zdrave osobe.
Stručnjak dinamike međuljudskih odnosa i utjecaja stresa na veze Rob Vaux donosi vam nekoliko savjeta kako očuvati povjerenje u vezi i iznova naučiti komunicirati otvoreno s partnerom.
1. Ponašajte se predvidljivo. Dok je određena doza spontanosti uvijek dobrodošla u vezi, dugoročno povjerenje izvire iz pouzdanosti i predvidljivosti. Neočekivana promjena navika, poput dolaska kući u različito vrijeme nego obično ili nagli interes za neke aktivnosti partnere probude iz kolotečine, što može dovesti do sumnji ili gubitka povjerenja. Budite svijesni svojih navika – ako ih naglo promijenite, objasnite partneru kako se ne mora brinuti.
2. Nemojte biti tajnoviti. Iskrenost je jedan od bitnijih temelja veze. Mnogi se brinu kako će povrijediti partnera ako otkriju neku neugodnu tajnu. Zato vjeruju kako je neke stvari bolje prešutjeti. Tajne škode povjerenju jer ako se trudite nešto sakriti, to znači da ste svijesni loših stvari koje ta tajna može prouzročiti. Otvoreno komunicirajte o svojim osjećajima i željama kako biste najbolje učvrstili povjerenje i povezanost u vezi. Budite taktični i pouzdajte se u partnera.
3. Naglašavajte diplomaciju kod neugodnih tema. U svakoj se vezi pojave stresne i neugodne situacije, gotov svakodnevno. Ako je vaš partner asertivan i ljut, držite svoju stranu i "obranite" se, ali nemojte bit invazivni, nemojte ostaviti dojam kao da napadate partnera. Ostanite smireni i ne dopustite emocijama da vas preuzmu. Govorite uvjerljivim glasom i dopustite partneru pravo na njegovo mišljenje. Oboje moate znati kako imate pravo na svoje osjećaje i mišljenje, bez osuđivanja druge osobe.
4. Nemojte se bojati dati do znanja što vas smeta. Kompromis je ključ svake uspješne veze, ali i kompromis ima svojih granica. Ako stalno dajete, a dobivate malo zauzvrat, osjećat ćete se zakinutima, vjerovat ćete kako vam partner duguje više. Jednom kada se sve takve negativne emocije nakupe i vi "puknete”, bit će prekasno. Prije nego li se to dogodi, jasno i glasno recite što vas smeta, što trebate od partnera. Nemojte osuđivati njegovo ponašanje, možda nije ni svijestan svog ponašanja. Konstruktivnim razgovorom zajedno analizirajte problem i predložite rješenje.

transparent photo
Lead photo

TEMA BROJA

Odanost zaposlenika

Istinski odan zaposlenik poduprijet će šefa i kada se s njim ne slaže

Temelj odanosti zaposlenika međusobno je poštovanje i povjerenje zaposlenika u svoga šefa. Odnos mora biti uzajaman i šef mora shvatiti kada zaposlenik samo želi najbolje za kompaniju, pa i za njega osobno. S druge strane, loš šef teško će steći iskreno odane zaposlenike, ali on se to niti ne trudi. Zato, među ostalim, i je loš šef

Jednu stvar potrebno je odmah razjasniti - odanost zaposlenika nema nikakve veze s trajanjem zaposlenja. Zašto je tomu tako možda je najbolje ilustrirati sljedećim pitanjem. Tko je odaniji, veteran koji 20 godina radi točno onoliko koliko je potrebno za provući se, kritizira vas i vašu kompaniju, kako javno tako i privatno, često i ne baš suptilno podriva vaše odluke ili zaposlenik koji je kod vas tek nekoliko mjeseci, prihvaća ciljeve vaše kompanije i naporno radi svaki dan kako bi joj u tome pomogao? Iskustvo nije nevažan faktor, svakako, ali većina bi vjerojatno radije odabarala potonjeg. Odani zaposlenici vjerni su vašoj kompaniji, rade naporno za svoju plaću i predani su uspjehu kompanije. Oni mogu jednog dana otići, ali dok rade za vas daju sve od sebe i nekad čak stavljaju interes kompanije ispred vlastitog. Interesantno, takvi zaposlenici nerijetko dosegnu i drugu razinu, nisu samo vjerni kompaniji već i svom poslodavcu, iako se ta odanost može očitovati na iznenađujuće načine. Šest je osnovnih karakteristika odanih zaposlenika.
Svatko se može prisjetiti djetinjstva i situacije kada bi izvan škole naletio na svju učiteljicu. To je uvijek bilo čudno iskustvo jer učiteljica 'nije smjela' postojati izvan škole, to nije bila osoba koju ste očekivali vidjeti u kratkoj suknji okruženu prijateljima. Učiteljica nije bila osoba, bila je učiteljica, a mnogi zaposlenici upravo tako doživljavaju svoje šefove. To znači da vas ne vide kao nekog sa snovima, nadama, nesigurnostima i strahovima, vi niste osoba, vi ste šef. Iznenađujuće, odani zaposlenici odnos zaposlenik-poslodavac izokrenu, svjesni su da im želite pomoći postići profesionalne i osobne ciljeve te da želite najbolje za njih. Jednako tako, oni žele najbolje za vas, na poslu, ali i u osobnom životu. Vide vas kao više od šefa i na taj se način prema vama odnose. Općenito, što je više razina između vas i zaposlenika, manje je vjerojatno da se zaposlenik neće slagati s vama. Primjerice, izravno vama podređeni nekada će zauzeti stjalište suprotno vašem ili vam reći da ste u krivu. No njihovi podređeni rijetko će slijediti njihov primjer i misliti drugačije od vas. Svaki početnik pjevat će prema 'udžbeniku', barem u vašoj blizini. S druge strane, odani zaposlenici znaju da morate čuti ono što nekad najmanje želite, kako vaše ideje možda neće funkcionirati, da vam je stajalište pogrešno ili da ste pogriješili. To će napraviti zato što znaju da vama možda i nije stalo do toga što čujete, već do dobrobiti kompanije i njenih zaposlenika.
'Navali na šefa' je igra koju gotovo svaki zaposlenik u nekom trenutku igra, barem poveremeno. Kritiziraju vas djelomično zbog davanja oduška sebi, ali uglavnom zato što svi prije ili kasnije mislimo da znamo bolje od svog šefa. Kritiziranje, podrugivanje, zlobni komentari, to su sve stvari koje definiraju posao šefa. One isto tako podrivaju pomalo poštovanje za koje naporno radite, ali odani zaposlenici to shvaćaju. Ne tračaju, ne komentiraju, ne pričaju vam iza leđa - daju vam poštovanje, čak i kad vas nema, koje očekuju i zauzvrat. Rasprava je u većini slučajeva zdrava stvar, kao i neslaganje. Vaganje za i protiv neke odluke, igranje đavoljeg odvjetnika, dijeljenje mišljenja - svaki lider želi čuti što ljudi u njegovom timu misle. Nije samo otkrivajuće, već i stimulirajuće. Odani zaposlenici vjeruju da mogu svoja mišljenja podijeliti jednako slobodno kao i vi. Štoviše, misle da vi to i želite, zato što vi i kompanija imate koristi od iskrene razmjene različitih mišljenja i perspektiva. No jednom kada je odluka donesena, dat će vam maksimalnu potporu javno. Sigurno ste bili barem na jednom sastanku na kojem je netko rekao 'ne mislim da je to najbolja odluka, ali ako ćemo je provesti pokušajmo to izvesti na najbolji mogući način'. Nakon toga govora, daju li svi sve od sebe? Čak i kada se ne slažu s vašom odlukom, odani zaposlenici ne pokušavaju dokazati da ste u krivu. Sasvim suprotno, potrude se dokazati da ste u pravu.
Posljednja karakteristika je iskrenost u vezi s odlaskom. Baš zbog svega toga želite da ostanu, treba vam njihov ostanak. Ipak, nekad moraju otići koliko god vi željeli suprotno. Ili dobiju bolju priliku, nudi im se drugačiji životni stil, žele ući u drugo područje ili pokrenuti vlastiti biznis. Svjesni su koliko će njihov odlazak utjecati na vas i kompaniju i zato vam na vrijeme kažu i daju priliku da se pripremite. Činjenica da su voljni unaprijed reći vam za svoj plan odlaska ili čak da samo o tome razmišljaju, znači veliko povjerenje u vas. Jasno im je da se prema njima neće odjednom odnositi drugačije ili otpustiti ih na licu mjesta. Vjeruju vam jer su vam bili odani. Na kraju krajeva, stavili su vaše interese ispred svojih niz puta i znaju da ćete vi učiniti istu stvar. Temelj takvog odnosa je povjerenje, toliko je iz napisanog očito. Zaposlenici vam vjeruju i zato je odanost na neki način sljedeći korak nakon stjecanja njihovog poštovanja, jedno bez drugog zapravo i ne ide. Nesposoban, nekvalificiran ili jednostavno loš šef teško da će moći računati na takvu iskrenu odanost, u najboljem će slučaj biti riječ o hinjenoj, lažnoj odanosti koja će prvom prilikom nestati. No ako na isti način tretirate svoje zaposlenike, mnogi od njih uzvratit će vam istom mjerom i potruditi se biti odani vašoj kompaniji, ali i vama. Važno je napomenuti i kako odanost kompaniji ne mora nužno značiti i odanost šefu, upravo zbog prije navedenog. Dobra kompanija za koju se radnici žele založiti može imati i loše šefove. Zato je presudno graditi odnos povjerenja i poštovanja, a rezultat će neizbježno biti odan zaposlenik, ali i odan šef.
Šest osnovnih karakteristika odanog zaposlenika
• prema vama se odnose kao prema osobi (ne vide vas samo kao šefa koji ne postoji izvan posla)
• kažu vam ono što ne želite čuti (uvijek i kada to najmanje želite)
• ne tračaju vas pred drugima (izbjegavaju uobičajeno tračanje i ogovaranje iza leđa)
• neslaganje iznose privatno (kada se s vama ne slažu, kažu vam u četiri oka)
• podupiru vaše odluke i kada se s njima ne slažu (ne dokazuju da ste u krivu, već vam pomažu)
• na vrijeme najave svoj odlazak (vjeruju da to neće promijeniti vaš odnos i da ćete razumjeti)

2 komentara:

  1. Željela bih sa mnom podijeliti javna svjedočenja o tome kako je isti čovjek kojeg sam vidio na ovom forumu nazvao Dr. Agbazar iz AGBAZARSKOG TEMPLE-a, upravo napravljen za mene, ovaj čovjek je upravo svojom magijom donio mog izgubljenog bivšeg muža u roku od 72 sata. Bila sam udana za svog supruga Alana Evansa, dugo smo bili zajedno i voljeli smo se, ali kad ga nisam uspio roditi 4 godine, napustio me i rekao da ne može više nastaviti, sada tražim načine da ga oporavim dok nisam vidio ovu stranicu dr. Agbazar na njegovu moć. Također mu se obratite za probleme kroz koje prolazite i provjerite vlastitim očima:

    ( agbazara@gmail.com ) ILI WhatsApp na ( +2348104102662 )

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdrav svima, moje ime je Dion Dublin, iz Finske. Ovdje želim podijeliti svoje svjedočanstvo, kako bi svi znali kako sam vratio svoju ženu uz pomoć doktora Ogundelea, čarobnjaka. Žena me napustila više od 6 godina, svugdje sam tražio pomoć, ali nitko mi nije mogao pomoći. Prošli tjedan našao sam ljude koji su pričali o doktoru Ogundeleu na različitim forumima i kako im pomaže i u rješavanju njihovih problema, odmah sam kontaktirao dr. Ogundelea koji je odgovorio i započeo svoj posao nakon 24 sata, nazvala me supruga koja je otišla prije 6 godina i vratila se kući, ovo nisu samo priče, ovo je moje istinsko životno iskustvo, ovaj čovjek je vrlo moćan, obratite mu se za bilo koju vrstu pomoći i uvjeravam vas da ćete vam pomoći 100%. Kontaktirajte ga na WhatsApp -u i Viberu: +27638836445.

    OdgovoriIzbriši